mandag 4. juni 2012

Blått

I dag kom den nye boken til Grete Gulliksen Moe og Ingrid Skaansar. Den heter "Blått" og har oppskrifter og ideer til både lappeteknikk, strikking, hekling og andre kreative ting.



Vi har  fremdeles igjen av boken, det Blå av Åsa Wettre, som  også omhandler blåfargen. Dette er en bok som tar for seg hva fargen symboliserer i ulike kulturer og til ulike tider. Har du sett utstillingen til Håkan og Åsa, vil du også kjenne igjen de blå skattene som Åsa og Håkan har samlet gjennom mange år. 



Den ene fargevarianten i årets månedens blokk, heter pannekake med blåbærsyltetøy. Vi har  noen igjen. Her er første pakke.



Anne-Kjersti har sydd blått - igjen. Midten av denne løperen startet opp som et bidrag til NQF sin konkuranse "koke suppe på en spiker". Meningen var at det skulle bli en blåbærsuppe, men det ble forkastet. Så lå de jo bare der, firkantene. Plutselig fikk de nytt liv i en løper. Rammen har fått 2 ulike stoff og ulike bredder. Langsidene er smalere enn topp og bunn.





Torunn er ikke fullt så blå og tar med litt rødt. Lett og sommerlig. Firkanter er fint!







Og mens du venter på sommeren, kan du jo pynte med litt sommerbånd

2 kommentarer:

  1. Blått er fint :) Jeg er med i hobbyklubben og det er boka som kommer neste gang :) Gleder meg:)
    Nydelige løpere og teppe også,og ja, jeg er også veldig glad i kvadrater. Blir aldri lei av det jeg.
    Ha en fin uke og takk for flott inspirasjon dere deler gjennom bloggen deres :)
    Tine

    SvarSlett
  2. Så mye fint da ....nå ble jeg inspirert. Bøkene må jeg se litt nærmere på tror jeg.
    Blått er flått syntes også jeg

    Fin kreativ uke til damene på Lappemakeriet

    Hilsen fra Lappeline

    SvarSlett