mandag 14. mars 2011

Lappeskole i Familien

I dag starter lappeskolen i Familien og Trine er "frøken". Pensumet er lagt opp slik at undervisningen faktisk er "Svennebrevet", ett tidligere månedens-blokk-abonnement hos Lappe Makeriet. Teppet er bygget opp som en "Sampler" med 21 blokker i ulike teknikker.


Teppene som er avbildet henger nå i butikken til inspirasjon.

Trine har satt sammen startpakker med stoffer i de forskjellige fargene.
Den øverste på bildet har antikt preg, kr. 349,- ( biter i størrelse ca. 25x30 cm)



Den rød/grønne varianten, også kalt "Baltimore" hos oss, kr. 593,- (både biter i ca.30x55cm og 25x30 cm).


Det nederste teppet er en blå/grå variant, kr. 298,- ( biter ca. 25x30 cm).




Lykke til. Det er en flott reise gjennom blokker og teknikker enten du er nybegynner eller øvet.

8 kommentarer:

  1. Kjempeflott. Denne skal jeg følge nå i Familien. Det er et så flott teppe at jeg tror nesten jeg må få laget det.

    SvarSlett
  2. Hei May Britt. Kjenner at jeg også er på nippen til å slenge meg ut i prosjektet. Anne-Kjersti

    SvarSlett
  3. Sitter med Familien foran meg og jeg skal nok slenge meg på dette.
    Gleder meg til det. Må innrømme at jeg har vært fristet siden jeg så teppet hos dere tidligere. Det er bare nydelig.
    Ha en flott dag videre.

    SvarSlett
  4. Nå løper jeg rett til butikken og kjøper Familien! Jeg kan tenke meg at dette kommer til å bli popoulært ;)

    Ønsker dere en fin uke,
    Wenche

    SvarSlett
  5. Jeg må også ut å kjøpe Familien og sende til lappedamer i Sverige. De vil også prøve seg. Kjempeartig. En strålende uke til dere også.
    Anne-Kjersti

    SvarSlett
  6. Har bestilt stoffpakke og sitter her med Familien og gleder meg til pakka dukker opp i postkassa. Det hadde vært supert med noen nærbilder av teppene her på bloggen. Bor desverre litt langt unna til å kunne se de "live". Ha en super uke!

    SvarSlett
  7. Noen nærbilder av teppene skal bli, Mona. Har vært på posten med pakke til deg. God søm. Anne-Kjersti

    SvarSlett
  8. Hei! Selvsagt vil jeg følge bloggen! Her gjelder det å henge med i svingene. Kanskje dere har lyst å følge min blogg. Jeg er fortsatt medlem i Bærum Lappelag på tross av at jeg bor 150 mil unna. Nå har jeg sydd noen fantastiske kjøkkengardiner (stitcery og lapper) i blått. De ligger på det forrige innlegget mitt. Ha en flott tur til Tromsø! Jeg skal dessverre ikke dit (det tar 6 timer å kjøre med bil hver vei). Kommer innom neste gang jeg er i Bærum... Nå venter jeg fem bæringer hit første helgen i april.
    Klem, Gudrun

    SvarSlett